onsdag 27 april 2011

Vävdag


Den här vackra tavlan har Inger S. gjort den är inte riktigt färdig hon ska sy dit lite fåglar också. Men jag tycker den blev så fin.
Vi skulle ju få lära oss näverstickning i dag men tyvärr blev det inget, för Monika från Hudik som skulle komma hade opererat bort sin blindtarm i går!
Så det blev vävning i stället. Vi klippte ur väven ur den breda stolen i dag. jag hade en matta som blev 2,5 m, den gick i blåmönstrat. Fyra breda mattor var det. Två kuddar också som Inger gjort i slarvtjäll, fina dom också.

1 kommentar:

  1. Jättefin tavla hon gjort.
    Men jag gillade mattorna ni andra gjort också. Det är nått speciellt med hemvävda trasmattor. Inger hemtrevnad och lite trygghet på nått sett.
    Otur med stickningen men det blir väl nån annan gång i stället då.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.