fredag 29 april 2011

Vårblommor

Efter att varit på gymmet i morse cyklade jag till Kerstin och tittade på hennes blomma som heter pestskråp, jag har aldrig sett eller hört talas om den. Den var vacker nu men Kerstin säger att den snart blir grå och luktar illa! Hon hade många blommor som slagit ut redan.
Efter det åkte vi in till Gävle och köpte en vedklyv eftersom vi nu har en kamin måste vi ju ha ved också.
Vi avslutade dagen med att äta fläsksnitsel med rökt skinka och ost, ett glas vin på altanen när vi kom hem. Det var lite kyligt, men med ett element och många ljus gick det bra att sitta där. Nu har jag kollat på "Så ska det låta".

5 kommentarer:

  1. Tack för besöket, önskar trevlig valborg

    SvaraRadera
  2. Pestskråp växer i slänter efter t.ex. tågspåren eller i litet fuktigare miljöer. Blommorna är vackra på våren för då finns det inga blad. Men sedan kommer alla blad och de kan bli jättestora och täcka stora ytor. Vacker så här, men inte vacker senare....

    Ha en skön Valborg.

    SvaraRadera
  3. Har hört talas om den blomman, men inte sett den.
    Här blev det också Så ska det låta, ett glas vin till maten blev det också. Fast vi satt inne o åt vi. Alldelses för kalla vindar ännu för att sitta ute så sent.
    Ha en trevli Valborg

    SvaraRadera
  4. Då tittade vi på samma program, men en del medverkande sjunger lite sämre än andra och då blir det "Så hemskt kan det låta" haha
    Ha en trevlig kväll i brasvärmen!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.