lördag 16 april 2011

Härliga lördag

I dag har det nog varit den varmaste dagen hittills i vår! Sol hela dagen och + 18 gr.
Jag köpte pensèer för nån dag sedan, dom har jag planterat i dag. Jag hade ingen jord så jag fick åka och köpa hos trädgårdsmästaren och då såg jag ju så fina påskliljor i kruka som passade på kyrkogården så då blev det fyra såna också. Sen satt jag  i solen och stickade en stund . Då ringde sonen och ville komma och äta med oss så det blev att inventera frysen och tina upp några kycklingfilèer och göra lite sallad. Det blev gott tyckte både sr och jr. Butiken jag besökte i går ligger i Bergby.
Trevlig lördagkväll till alla!

1 kommentar:

  1. Hoppas vi får lite av den där värmen idag. Igår var det mulet hela dagen men idag ser det ut som solen ska orka fram.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.