tisdag 26 april 2011

Gympa

I dag hade vi avslutning på vår gympa. Men i sommar blir det utomhusgympa så hoppas vi på varma dagar. Vi fikade på Träffpunkt för seniorer.
I morgon på vår vävdag då ska vi få en lektion i näverstickning. Det blir intressant. Jag får väl börja på något litet, för att se om det är något för mig. Ibland är man ju rädd för nya saker men jag tror det blir roligt! Det är två trevliga damer från Hudikstickorna som kommer och visar oss.

Jag vill berätta att vi fått i uppdrag att väva ett bårtäcke till vår kyrka!! Vi är så stolta för det!!

3 kommentarer:

  1. O vilka fina bilder du har lagt ut på utställningen,hoppas besökarna var nöjda med de dom såg, Känner mig lite försoffad när jag inte kunde vara med på gympan

    SvaraRadera
  2. Du är så himla hurtig. :)
    Näverstickning låter jättekul. Har sett några underbara grejer i den tekniken, så sug åt dig all info nu.

    SvaraRadera
  3. Sportig du e'! Näverstickning är jätteroligt men klurigt i början. Jag försöker göra ett mönster för näverstickade muddar....huuuuu!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.