onsdag 6 april 2011

Gladahudik-stickorna

I dag har vi haft besök av Gladahudik-stickorna. Jättetrevligt att dom kom så många. Det blev Stickcafè i dag i stället för vävning. Det är så intressant att träffa andra som håller på med hemslöjd. Man får nya idèer, näverstickning är nånting som låter intressant, så nu ska vi få undervisning i det om två veckor.
Dom hade så mycket fint med sig och visade. Anita N. berättade lite om oss för dom, Margareta S. berättade  för oss vad dom gör.
Ärtsoppa hade Maud, Kerstin och Helny gjort så vi behövde inte vara hungriga.
Vi hoppas på fler såna träffar. Vi kommer ju att åka upp på Forsadagarna så då träffas vi.
Trevlig dag hade vi.

5 kommentarer:

  1. Åh va kul med så många som slöt upp på er träff! Så roligt när man kan träffas och ge varandra inspiration! Härligt! Soppa mmmm så gott! Ha en fin vårdag!

    SvaraRadera
  2. Tack för den trevliga dagen hos er. jag är jättenöjd med besöket. Ni hade gjort så fina saker.
    Hälsningar
    Kerstin Willén

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt att träffas så många entusiaster. ni ser ut att ha det hur trevligt som helst!

    SvaraRadera
  4. på onsdag 27 april kommer jag och lär ut näverstickning mm

    SvaraRadera
  5. Mona! Jag har inte din mejladress så jag kan inte skicka över mönstret

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.