fredag 22 april 2011

KONST I PÅSK

Det här är Kerstin Rundlöfs tuppar i både tyg och trä. Vackra smycken har hon också.
Väskorna är återvunna jeans och gamla broderier.
                              Ulla-Britt Viklund har gjort dessa underbara alster i lapptäcksteknik.
                                                          Hennes ägg är så fantastiska,
                                  små tyglappar ihopsydda och fastsatta med nålar som har guldhuvuden!!!
                                                     Trevlig Påsk önskar vi i Hamrånge Slöjdare
                                                                                 genom Mona

3 kommentarer:

  1. Massor av fina slöjdalster på dina bilder. Speciellt lapptäcksarbetena var fina. Vad synd att det är stora avstånd, annars hade jag gärna kommit dit och tittat.

    SvaraRadera
  2. Tänk vilket kunnande det finns i vårt land. Underbara grejer som gjorts och ni visar. Det skulle varit kul att få komma o se på riktigt. Hoppas det kommer många och njuter under helgen.

    SvaraRadera
  3. Va fint ni har gjort, synd att jag inte kan komma dit. Jag har öppet själv och sedan blir vi borta.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.