torsdag 10 mars 2011

Träffpunkten

Varit på besök på Träffpunkten för Seniorer. Där var en liten utställning som kallades "Folkhemsprinsessorna" en dam som plockat lite i sina förråd och hittat sånt som vi som växte upp på 50-talet känner igen. Hon hade sin konfirmationsklänning kvar och ett foto där hon har den på sig. Sen var det lite annat smått och gott som man fick en liten nostalgikänsla av. Där var också en dam från Sandviken som hade pärlkurs, det kanske inte kallas så men dom sydde ihop små pärlor både till smycken och dekorationer. Verkligt pillgöra men dom tyckte det var roligt. Vidare var där några herrar som spelade schack, trevligt att det finns en plats att träffas på. Gulliga Anna sköter om alla som kommer!!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina pärlsaker. Ska det föreställa en duk? Vackert arbetat är det i alla fall.
    Du är i farten tidigt du, om du är ute och åker spark kl 7 redan.

    SvaraRadera
  2. Vad kul med såna träff punkter.
    Jo det e väl klart att jag oxå fick ta på mej skrillorna, men som vanligt så var jag bakom kameran. Sofia tyckte det var kul med mamman på isen hon tyckte allt att jag kunde HAHAAHA
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul med nostalgi

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.