torsdag 17 mars 2011

Stickcafè

I kväll var vi 8 st som sydde och stickade. Det var roligt! Birgitta hade börjat på en virkad vante med smygmaskor det blev fint och såg ut att gå rätt så fort också. Jag håller fortfarande på med mina vantar. Anita har skurit till flera kockförkläden som Kerstin ska sy sedan.  Monika virkar små hattar till påskriset. Birgitta nr.2 gjorde strumpor i tvåändsstickning. Gudrun hade ett jättefint mönster på sina vantar. Kerstin hade en sjal som hon stickat tvärsöver och gjort en spetskant samtidigt. Rose.Mari också en sjal men i mosstickning.Kaffe och bullar till det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.