torsdag 3 mars 2011

Torsdag

Varit i Falun två dagar hos min dotter som bor där. Jag fick en helkroppsmassage i present av henne, hon är massageterapeut. Det var jätteskönt. Sen bjöd hon mig och några av sina väninnor på middag. Vi hade så trevligt över en flaska vin. I dag på förmiddagen överraskade hon mig med ett besök på Pylonen i Borlänge där det var en textilutställning av Helena Hernmarck. Vilka otroliga vävnader. Tyvärr så strejkade min kamera så det blev inga bilder. Sökte på internet och hittade faktiskt bilder från utställningen. Det är alltså en vävnad men ser ut som ett fotografi ! Den är 3-demensionell.  Men utställningen skulle vara kvar till sista september så jag kanske hinner dit och ta egna foton sen. Den som har vägarna förbi där ska absolut gå in och titta. Tillbaks i Falun var vi in till en tjej som sålde barnkläder. Mycket fina saker som hon köpte från Danmark. Jag köpte en present till mitt barnbarnsbarn som fyller år på lördag. I kväll har jag varit på vårt stickcafè i skolan. Dålig uppslutning igen. Jag vet inte vad vi ska hitta på.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk fin väggvävnad! Vilken toppen dotter du har! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att förstå att det inte är ett foto, riktigt skickligt gjort.
    Härligt att bli lite ompysslad sådär. Men har du barnbarnsbarn? Ni måste startat väldigt tidigt med barnafödandet allihopa då, mina döttrar bröt ju trenden av tidiga födslar, så är det ju bara killar som kommit och de brukar ju vänta lite längre än killar. Fördomsfull jag? Nej inte ett dugg. :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.