onsdag 18 maj 2011

Vävdag

I dag har jag inte vävt mycket. Gubben och jag åkte till Hedesunda och hämtade en vävstol som vi skulle ha i skolan. Vi kom tillbaka lagom till soppan så det var bara att sätta sig till bords. Efter det försökte jag att göra några inslag men det ville sig inte så jag rev upp och gick hem. Tar nya tag nästa gång. När jag kom hem hade svägerskan varit hit med 4 kg strömming som skulle rensas och tas reda på. Jag rensade hälften och frös in den andra hälften som den var. Lade den i glassburkar med vatten det ska gå bra har man sagt mig.
I morgon ska jag åka till Tierp för att träffa två kusiner.

2 kommentarer:

  1. Låter märkligt att man fryser in så där i vatten.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar bara ta i plastpåsar och lite vatten. Så strömmingen har gått till redan!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.