onsdag 4 maj 2011

Vävdag

Glada vi till skolan gå! Alltid på en onsdag. 13 st i dag som bänkade sig runt soppbordet. Sellerisoppa med massor med grädde i SÅ GOTT! Eva som bor i Tyskland, men kommer hem och väver med oss ibland, hade gjort den goda soppan!!
Vi har fått en massa garner som nu ska bli löpare i vackra färger! Dom har blivit varpade i dag.
I kväll har jag varit på en föreläsning på Högskolan i Gävle. Troed Troedsson "Skall vi förhålla oss till framtiden eller framhålla förr i tiden?"  Han var väldigt underhållande. Och tankvärd!!

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att få väva den vackra röda väven

    SvaraRadera
  2. Nu fungerar inte min hjärna, är detta varpat? Hur får ni då i den i väven, för det ser tungt ut, eller tänker jag fel nu?

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.