torsdag 26 maj 2011

Stickning

                                                                               
                                                            Oj vilken rolig dag!
Vi har haft besök av Monica och Ragnhild från Hudikstickorna som visat oss näverstickning och dubbelstickning. det var så roligt, dagen bara försvann.
Dom här fina sakerna hade dom med sig. Otroligt fina vantar och sockor.
Det var lite krångligt att förstå hur rutorna i näverstickningen skulle göras men nu är vi ju många som försökt så vi ska väl kunna slå våra kloka huvuden ihop och fixa till det. Men man lär sig ju inte det på en dag. Men nu ska vi öva, öva och öva.
Dubbelstickningen var lite lättare tyckte jag, åtminstone när man bara stickar rakt. Lite värre när man ska ta ihop eller göra mönster. Det lär vi oss så småningom.
TACK SNÄLLA NI FÖR ATT NI KOM!!

I morgon åker jag till Helsingfors för att träffa ett av mina barnbarn!

1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.