söndag 15 maj 2011

Söndag



Kerstin och Eva handlar garn i Forsa.
Jag köpte också garn vid den montern. till sockor som jag börjat på,
melerat garn så det blir så fint när mönstret kommer fram.
I dag är det bara regnigt svårt att få inspiration att göra något.
Har suttit och fyllt i släktträd på pappas sida, tänkte att jag skulle hitta flera förfäder men inte i dag.
Veckan som kommer är rätt så fulltecknad.
Lunch med arbetskompisar, vävning, Tierpsresa och på fredag begravning.
Min kusin som bor i Tierp har födelsedag i dag, Grattis Gunny!
Vi kommer på torsdag och häsar på.

5 kommentarer:

  1. Ja här handlade ni av Karin Öberg. Hon som kommer från Öland och gör så häftiga koftor (med Susanne Reuther som modell). Hon tar sina lingarner från Forsa (Kalinka)dessutom sålde hon ullgarn.
    Karin Öberg hade ju stickat in en gammal Morgan av 50-tals modell. Den var uppställd på syfestivalen i våras. Jag har haft bild på den på min blogg

    SvaraRadera
  2. I Tierp bodde min Evelina ett tag när hon läste i Uppsala.
    Här har det inte regnat en enda droppe idag, fast det skulle ju det. Vi hade planerat in aktiviteter efter det och var inne o jobbade idag.

    SvaraRadera
  3. Är det någon affär ni besökte i Forsa?

    SvaraRadera
  4. Ibland får jag så många idéer att jag sedan inte minns en enda! ;)

    SvaraRadera
  5. De var en fin dag i Forsa .nu kan jag kommentera från hov

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.