tisdag 17 maj 2011

Lunch i stan

Börjar bli tradition att äta lunch med arbetskompisar i stan på tisdagar. I dag var vi fyra st, som åt på Skatteverkets restaurang. Dom har buffè där så man kan välja vad man vill. sms:ade min dotter som arbetar på skatteverket så hon kom och hälsade på oss. Dåligt väder i dag med regn och kyliga vindar så jag åkte hem direkt efter maten. I morse var det både soligt och varmt när jag gick min morgonpromenad men det varade inte så länge. Jag trodde jag skulle få höra göken men inte. Förra sommaren hade vi denna gökunge hemma vid garaget, den ramlade ur ett bo som en liten gärdsmyg byggt. Ungen var mycket större än mamman som fick jobba hårt för att mata den fulingen!!
 Nu har det slutat regna så nu ska vi åka till återvinningen med alla roskvistar vi plockade bort i helgen.

2 kommentarer:

  1. Jag har också väntat på göken och nu i helgen hörde vi den äntligen.

    SvaraRadera
  2. Örnen är väldigt nära oss i perioder. Förra året såg jag tre på samma fält på samma gång. Den vi ser nu är nog en ungörn, men det är nästan alltid vid samma ställe vi ser den. Det finns många örnar här i Tofta tydligen, jag har nämligen inte sett örn förren vi flyttad hit och nu när vi skaffade hund ser vi väldigt ofta när vi promenerar uppåt skogen. De är vackra men man har respekt och så är man ju orolig för Ines eftersom vi vet att den kan slå henne lätt. Hoppas jag kan fota den nån gång bara så jag kan få visa egna foton.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.