måndag 28 februari 2011

Måndag

Har varit på "kompispromenad" 7 st i dag . Roligt när vi är flera. Sen var jag hos tandläkaren i 2 timmar. En tand gick sönder i början på januari så jag var dit, då lade han i en fyllning, efter 2 veckor ramlade en bit till, samma procedur. Nu i helgen var det dags igen men nu ska jag "få" en krona det är ingen idé att fortsätta att laga. Om 3 veckor ska jag dit igen med 5 000:- . Hittills har jag betalat 2 000:- till ingen nytta. Men man måste ju ha tänder så man kan äta!! Skulle också handla födelsepresent till mitt barnbarnsbarn som fyller 7 år på lördag, men hittade inget som jag tyckte om. Det brukar finnas så mycket fint till småflickor. Jag får leta en annan dag.

3 kommentarer:

  1. Fy för dyra tandläkarbesök. Min kostade nog nått liknande, men den slöt ändå med att dras ut. Tandläkaren hade lagt kronan på en alldeles för gammal rotfyllning visade det sig och jag fick varbildning.
    Gubben har varit o fixat några nu det senaste året, varje gång en var klar blev det en ny som gick sönder. Nej det är inte kul att lägga pengar på sådant.
    Kul att ni var så många som gick idag, det är trevligt med sällskap. När jag bytte arbetsplats blev jag ensam och efter några år skaffade jag Ines så jag skulle få nån som gick med mig på dagarna, och tänk så mycket pengar jag började spara då. Kan ju inte springa i affärer o handla en massa längre. :)
    Tack för boktipset.

    SvaraRadera
  2. Det är hemskt med tandläkaren....spelar ingen roll hur noga man är att sköta tänderna nog 17 är det något som hänt och det går på flera tusen.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.