lördag 19 februari 2011

Syfestival

- 24.9 när jag vaknade i morse. Men det var bara att göra sig i ordning och vänta på mina väninnor som skulle hämta upp mig för vidare färd till bussen som skulle föra oss till Syfestivalen. 7.30 kom bussen från Söderhamn och hämtade oss. Vi hade kaffe och mackor med oss som vi festade på när klockan blev 9.
Det var full fart på utställningen när vi kom dit, så vi började att gå runt i yttervarv och tänkte arbeta oss in mot mitten men det blev inte riktigt så. det är ju så mycket att titta på så man nästan blir yr. Det fanns så mycket  vackert att köpa. Vi handlade garn i alla möjliga färger och kvaliteer. Lite annat också. Jag träffade Eva i stäket som har en blogg jag läser. Det var roligt. Men det var så mycket folk så vi hann inte prata så mycket. Restaurangen där vi åt hade lite roligt kösystem, en kö för varje maträtt det var lite krångligt. Men vi fick mat till slut. Det var lite jobbigt att gå runt hela dagen men roligt. Det blir inte så fina kort när man fotar på såna ställen med så många lampor. Men jag tog några i alla fall.  Kl 17 gick bussen hemåt igen. Nu ska vi elda i kaminen och ta ett glas vin.

3 kommentarer:

  1. jag är avundsjuk på allt ni fick se,men de var lugn att vara inne i värmen med min nyckfulla ömmande kropp.Har sytt ett kock förkläde till slöjdföreningen som tröst kerstin

    SvaraRadera
  2. Hoppas fötterna orkade och inte ömmar för mycket.
    Men vilken lång dag ni fick, förstår om du är trött nu efter den och alla intryck.
    Har man aldrig varit där är det svårt att föreställa sig storleken av det hela.

    SvaraRadera
  3. Låter som en riktigt härlig dag! Ja, kan tänka mej att det är mycket man vill ha på sådana ställen! Kudden med fåglarna är ju så läcker! En skön söndag önskar jag dej! Kram från Crea

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.