lördag 2 juli 2011

Växtfärgning dag 3


Här har vi trängt ihop alla garner!

Raster måste vi också ha!!
Ja nu har vi färgat färdigt! Mycket vackert blev det. Nu är det bara att sticka och väva. Vi färgade lite i dag också, annars har vi mest tvättat garn och gjort rent i alla kittlar och hinkar. Man tvättar garnet i ett milt shampo och sköljer i tre bad, det sista med lite ättika i för att färgen ska sitta kvar. Vi har valt ut vilka fäger vi vill ha, det är ju så många nyanser av varje kulör så helst vill man ha alltihop. Men det går ju inte. Alla blev nöjda tror jag.
Ett jättetack till Anita N som ordnat allt så fint och lär oss så mycket!!!
Efter det har jag varit och grattat ett barnbarn som fyller 19. Hennes present blev att hon får välja en färg av mitt garn och jag stickar ett par vantar åt henne.

2 kommentarer:

  1. oj,oj oj så många härvor och så vackra färger. Jag hade inte klarat av att välja en bara. Vad valde du för färg?

    SvaraRadera
  2. Jag valde en av dom röda, en gråblå, en gul sen är jag osäker på vad det blev. Vi har inte tagit hem garnet än. Det visas på Hembygdsgården i dag när det är öppet där.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.