tisdag 26 juli 2011

Bär


I går när jag kommit hem från gymmet ringde makens syster och ville komma och hälsa på. Det fick hon så gärna. Hon hade lite gamla kort med sig som min svärmor haft.  Det var många som vi var med på både våra barn och vi. Det är så roligt att kolla på hur man såg ut för ungefär 15-20 år sedan. När man ser barnen förstår man att det var några år sedan.
I dag har jag varit till en väninna och plockat vinbär till gelé.
Efter det ringde sonen och ville komma så då fick vi besök i dag också. Linus ville ha köttbullar som farmor gjort. så då var det bara att tina upp lite älgfärs och sätta igång.
Jag gjorde ett besök på kyrkogården också, utanför på ängen går det långhorniga kor som hade fått kalvar. Dom var så söta.

2 kommentarer:

  1. rödavnbären är så läckra när dom hänger i stora klasar

    SvaraRadera
  2. Jag har inte ens varit ute o kollat min buske i år. Du förstår va, tiden är knapp. Men vi var uppe i lördags o plockade kantareller, inte många men stora så det blev en ordentlig smakbit till allihopa.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.