fredag 15 juli 2011

Regn

I morse tog jag min promenad innan regnet kom. Sen åkte jag ner på gymmet en timme.
På eftermiddagen var det så mörkt och regnigt så jag ville inte göra nåt här hemma, då satte jag på mig regnkläder och gick till skolan och vävde lite på min plädväv som ska bli en väst!! Två rosa nyanser av växtfärgat garn, jag tror det blir bra!
Jag gick förbi torpet som finns ovanför vårt hus i morse. Jag tycker det är synd att det får förfalla .
                      Själva huset ser väl rätt så bra ut men ladan klarar nog inte så många vintrar till.
                                   Nu i kväll har det klarnat upp.

2 kommentarer:

  1. Så fint du väver. Jag har väl alltid haft en liten längtan efter att få prova, men aldrig tillfälle eller haft plats själv.
    Det där torpet skulle ju vara perfekt till ett Café om inte annat. Tänk att få fika där och så gå runt o titta på lite fina handarbeten.

    SvaraRadera
  2. Vilket torp, det ser såå gulligt ut , tänk att få fixa till de som ett café med hantverk i oxå då förstårs.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.