onsdag 6 juli 2011

Rättviksresa

I går var vi fyra "tjejer" som åkte till Rättvik för att hälsa på en arbetskamrat sen förr. Vi har ju alla slutat med jobb. Men det är roligt att träffas och prata gamla minnen från jobbet. Man minns lite olika saker. Jag åkte hemifrån kl 8.30 kom hem 22.30. Det blev en lång dag.
Det här härliga kaffebordet väntade på oss när vi kom fram. Vi var verkligen kaffesugna då. Sen inspekterade vi ägorna, dom hade stora marker som skulle underhållas. Det är mormor till vår arbetskamrat som bott där. Björken högst upp är mer än 150 år. Verkligen en storhet! Lite senare blev vi bjuda på mat, innan vi åkte hem fick vi kaffe och godbitar. Det blev nog en liten viktökning i går!
Så idag började jag med en promenad på en timme och efter lunch cyklade jag 6 km till badet och tog ett dopp. Vi har haft väldigt varmt och skönt i dag.

3 kommentarer:

  1. Rättvik är vackert.
    Vilka härliga mackor som väntade, man blir ju riktigt sugen.
    Gubbarna på trappan, är de av trä med små mini krukor på huvudet? De var roliga.

    SvaraRadera
  2. Tänk vad jag tyckte det var tråkigt att jag missade växtfärgningen i år igen. Fast jag hade koll i mitten på juni så glömde jag bort i allafall.

    SvaraRadera
  3. De har kunna gått så att vi hade sprungit på varandra, jag make och våra vänner övernattade på Hantverksbyn utanför Rättvik ,onsdagnatt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.