lördag 30 juli 2011

Bär

Det här är messmörskokerskan sen i går.
I dag blev det hallonplockning. jag blir lite stressad när dom mognar så fort. Det blev ju inget plockat igår eftersom vi inte var hemma. Dom växer ju på tomten så jag behöver inte gå långt. Första 1/2 litern plockade jag på jordkällaren. andra bakom vedboden och den tredje efter stenmuren som skiljer vår tomt från grannens. Men när den var nästan full släppte handtaget så hälften tömdes ur. Då svor jag. Det var så snårigt där så det var ingen idè att försöka plocka upp dom. Men det räckte både att äta med grädde och till 3 små burkar med sylt.Det finns säkert fler i morgon.

1 kommentar:

  1. Vilken otur, tur ändå att det finns mer där ute! KRAM!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.