onsdag 2 april 2014

Vävning

Onsdag, vävning 13 st. i dag. Lise-Britt bjöd på soppa i dag. Gott som alltid när vi äter tillsammans.
Anita  N väver på den här mattan när hon får tid, hon måste hjälpa alla andra när något går snett!!
Ripslöpare som jag gör, är så rolig att göra, går alldeles för fort jag vill sitta länge i den stolen.
Lise-Britts pläd i två blå nyanser.
Väven som har 1200 trådar ska solvas, går inte så jättefort!
Löpare i grönt och vitt.
Matta igen, grått och vitt i oregelbundna ränder.
Anita B. varpar till en löpare, bara restgarner än så länge bara blå nyanser, blir så vackert.
Stolan till kyrkan är färdigvävd. förslag till utsmyckning.
Nu har hon hittat både grönt och gult också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.