fredag 18 april 2014

Konst i Påsk

Långfredag är det alltid "Konst i Påsk" hos oss i Hagsta skola.
Så även i år. Välbesökt som vanligt.
Både lotter, loppis och kaffet hade strykande åtgång.
 Slöjdarna har försäljning samtidigt.
 Berits fina dockkläder och dockor.
Önskar jag hade en liten flicka att köpa åt.


Påsklöpare i många mönster.
Naturligtvis tavlor också.
Inger K är vår flitigaste och gladaste konstnär.
Hon hämtar sina motiv från naturen och fantasin.

Skolbänken med blommor hälsade välkommen.



:Kerstin visar sina otroligt vackra glassmycken.

Glas att hänga runt halsen!

Kajsa T
Anita Å


Conny M
Vi tackar både utställare och besökare för en toppendag.
Våra lotterier blev väldigt uppskattade, särskilt tårtlotterierna,
tyvärr glömde jag fota dom tjusiga tårtorna.

1 kommentar:

  1. Det var mycket fint ni hade att sälja. Min favorit bliv fjärilstavlan. Kul att det blir så välbesökt också

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.