onsdag 16 april 2014

Vävdag

Vävdag , 16 st i dag det är nog rekord för den här terminen.
Lägg till bildtext
Jag plockade ner en gammal skolbänk från vinden och planterade blommor i den. Vi har "Konst i Påsk" på långfredagen, då vill vi ha lite fint på trappan.

Kanske kan någon bli intresserad och vilja köpa en bänk.
Det finns flera på vår vind. 100:- tänker vi ta. (Utan blommor)
Några konstverk har kommit allaredan.
 
Finns till beskådan på fredag mellan 11-15.

Ingen vävdag utan mattor. Anita B startade den här i dag.
Dagmar satte fart på denna, som jag döpte till grusväg!
Den här har jag visat förut, men jag tycker att den är så fin att den tål att visas en gång till.
Hoppas det kommer många på Långfredag och tittar på konstverken.
Vi har även slöjdförsäljning. Finns många fina saker att fynda.
Loppis och lotterier kan man också lägga en slant på.
Glad påsk!!!

2 kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.