lördag 27 juni 2015

Växtfärgning igen

Växtfärgning dag 3
Fika och genomgång av vad som gjorts.
Jag tror att alla var nöjda, särskilt dom som var med för första gången.
Vi har en väldigt fin hembygdsgård.
Alla garnerna på en stång, blev lite trångt.
Fick en liten kille med på bild.
Han var där med sin familj och  kollade vad vi gjort.
Jag tycker dom ser ut som karameller!!
Mustiga fina färger, även om fotot inte gör färgerna riktigt rättvisa. Dom ljusaste är inte så vita.
Vi försökte med lite batik också.
Vi knöt band runt en härva för att få lite randning. 
Här är det huggsexa!
Vi gör så att alla ställer sig i kö, tar en härva och ställer sig sist i kön, tar en till nästa gång man kommer fram.
Ibland kan det vara svårt att välja!
Birgitta var nöjd med sitt färgval!
Nu har vi mycket garn att arbeta med på våra slöjdcafèer i höst.

2 kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.