onsdag 3 juni 2015

Vävning

Vävning och städdag
Sista ordinära vävdagen  brukar vi alltid städa.
Eftersom många skulle på skolavslutning nästa vecka blev städningen idag.
Mattor blev urklippta, det här är min som fick lite extra färg till slut.
Elsies blev lite diskretare.
Den här är riktigt färgstark.
Lise-Britt satsar på sommar.
Vinden fick sig en dust, där har vi mycket tyg att väva av.
Blev fin ordning när Anita och Gunilla släpptes lösa där.
Vi har några vävstolar som vi inte använder också!
Men man vet aldrig rätt vad det är kanske vi behöver fler.
Nästa vecka blir det ingen rapport från mig, då ska jag följa mitt barnbarn på skolavslutning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.