måndag 6 juli 2015

Vandring och trädgårdsröj

Igår vandrade min dotter och jag 3,5 timmar på kyrkstigen i Hamrånge.
Vi ska åka till Val Gardena i sep. behöver träna lite för det.
Jag tror vi ska klara det.
När vi kom hem åt vi lite mat, sen gick vi ut i trädgården och röjde.
Har en sorts buskar som sprider sig så väldigt.
Blir inget kvar av det man vill ha.
Full fart med röjsaxen.
Tänk vad mycket lättare det är när man får hjälp och sällskap.
Det blev mycket att släpa bort.
Släpvagnen är full, i morgon åker jag till återvinningen och slänger allt.
Vi fick kärt besök i dag.
Loui kom och fick sitta hos gammelfaster.
Sen somnade han i mammas knä.
Konstiga ställningar dom kan sova i.
Nu har alla åkt iväg och jag är ensam igen.
Därför hinner jag sitta vid datorn!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.