onsdag 27 maj 2015

Vävning och baby-besök

 
Igår hade jag besök av den yngsta i släkten, mitt barnbarnsbarn som är en månad.
Nu är jag gammelfarmor, gammelmormor har jag varit länge.
Han är ju så söt.
Han sov på altanen på soffan.
Men var också vaken och hängde på mammas axel.
Vävning i dag.
Detta ska bli en dyna att använda på Gunillas balkong.
Möbeltyg till en kudde.
Trodde jag tagit fler bilder på vävningen men jag jobbade så hårt med min matta att jag glömde det.
Men mattan blev klar!!
Kommer bilder på den nästa vecka då vi klipper ur den.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin liten kille. Går själv i väntans tider att bli mormor. Farmor är jag redan. Blir spännande att se din matta.

    SvaraRadera
  2. Den där första tiden när man bara får snusa på dem är helt underbar. Det är verkligen livets goda det. :))

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.