torsdag 6 mars 2014

Slöjdcafè

Slöjdcafè i kväll. 10 st. tema: lappteknik,
inte så många som ville prova, bara jag!
Det var jätteroligt, Berit som höll i kursen hade gjort en sån fin vändbar duk. Jag skulle göra en lika tyckte hon.

Många lappar var det från början.
Lite rörigt verkade det.
Nu har jag kommit en bit på väg.
Roligt har vi alltid när vi träffas.
5-timmarskofta på gång här.
Härlig sjal i härliga färger.
Broderier fanns det också.

Kofta till bebis som skulle kommit i går!

Sockor som stickats som magic loop.
Sockor på vanliga strumpstickor.

Min nästan färdiga duk!!
Nästa gång blir det en likadan fast i andra tyger, det blir baksida.
Få se om jag kommer ihåg hur jag gjorde.
Originalet som jag skulle göra efter.

2 kommentarer:

  1. Åh så mycket fint. Koftan satt jag o funderade på igår så en sådan lär det nog bli snart. Men sjalen, den är ju helt underbart vacker, en sådan skulle jag verkligen göra.
    Jag är imponerad att du fick ihop det så fint av alla de där tygbitarna, jag fattar inte hur man gör, men jag kan ju inte sy heller.

    SvaraRadera
  2. Rosenvante jag fattar inte själv hur jag gjorde. Men jag hade en bra fröken!
    Det var väldigt roligt.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.