onsdag 29 maj 2013

Vävdag

Vävdag igen!
Dagarna går så fort, jag hinner inte med, det är så mycket som ska göras den här tiden. Men jag hoppar inte över vävningen. Den går före trädgårdsskötsel och städning!!
Birgitta väver en gardin i lin. Gammalt garn som hon fått. Blir så skir och fin.
Handduk med blå ränder har Lise-Britt och jag skedat i dag.
Eva gör en löpare som inte blir riktigt lika dom andra som är gjorda i den stolen.
Baksida på en kudde, tror jag att det blir...
Vi har många vävstolar som är tomma nu, men snart är vi på gång igen.
Det är inte så många ggr kvar på vårterminen nu.
Men sen har vi ju växtfärgning, veckan efter midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.