torsdag 16 maj 2013

Forsa vävdagar

Kl 8.00 i morse startade 6 glada damer från Hagsta för färd till Forsa vävdagar. Vi började besöket med att fika vid vattnet. Tyvärr hade jag glömt kameran i bilen så det blev inget foto därifrån. Vi gick runt i flera timmar, det finns ju så väldigt mycket fint där.
Härlig färgklick.
Hudikstickorna träffade vi. Dom har vi haft kontakt med förut, här är det krokning på gång.
Också alster från Hudikstickorna.
En av deras damer hade stickat sockor hela vintern, hon hade satt namn på dom, tex januari-socka och mars-socka.
Koftor och tröjor i skönaste ull.
Jag köpte garn till en kofta av den trevliga tjejen från Solkustens spinnverkstad.
Mönstret är bara räta och aviga maskor, det borde jag kunna klara av!!
Hedesundavävarna hade också mycket fina saker. Här växtfärgade garner.
Nästan lika fina som dom vi gör....
Stickade kragar och sjalar.
Nålbindning.
Så mycket fina saker, man vill ju köpa massor, men det finns ju lite garner hemma förut också.
Vi fortsatte till Forsa folkhögskola där vi åt lunch och tittade på utställningen som eleverna där hade gjort.
Fler bilder kommer i morgon, måste ransonera lite. I morgon åker ett gäng till dit, då får vi höra vad dom tycker. Man ser ju lite olika på utbudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.