onsdag 15 maj 2013

Vävdag

Vävdag i dag.
11 st som fick Birgittas goda soppa.

Var på ett möte på Träffpunkten där fanns dom här vackra damerna. Vet inte riktigt vad dom var gjorda av.
Elsie väver en kudde i slarvtjäll.
Jättefin.
Eva och Dagmar solvar  handduksväven som vi gillar så mycket. Den här gången blir det blå ränder.
Kirstin har lite besvär med den här väven, blir inte som hon tänkt. Men med lite hjälp klarar hon det säkert.
I morgon åker vi till Forsa vävdagar.
Det är alltid roligt att gå runt där och titta, känna och handla. Jag behöver inget, men jag antar att det blir några saker med hem i alla fall!!

Det är också trevligt att träffa så många damer med samma intressen som vi har.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får riktigt trevligt i Forsa i morron. Glöm inte bort att titta på vävutställningen på Folkhögskolan. Vi var där förra året och såg hur duktiga eleverna varit under året. Tror nog att det slinker med lite garn hem.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.