onsdag 13 mars 2013

Vävdag


Onsdag vävdag.
12 st i dag som fick smaka en jättegod soppa.
Elsie hade gjort den med tomat, apelsin och färsk ingefära.

Två smarriga kakor till kaffet fick vi också.
Pläd i olika färger.Har man inte så mycket garn i en färg blandar man.
Matta i svart och vitt som Ann-Marie väver. Snyggt!!
Kajsas gardin börjar bli klar.
Mona Å kör med lite diskreta färger.
Dukväven är urklippt. Blev väldigt fin.
Jag har inte gjort den, men det kanske går flera tåg.
Det är så härliga färger i den!!
I morgonkväll har vi årsmöte, hoppas det kommer många som har förslag på vad vi ska hitta på att göra.

1 kommentar:

  1. Ni har så mycket trevligt för er! Och god mat verkar också ingå i trevligheterna. Så många fina vävar du visar. Jag beundrar hantverket, men som jag säkert sagt tidigare är det inget jag "lockas av". Tror jag fick nog av mammas dunkande i vävstolen i köket. ;-))
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.