torsdag 7 mars 2013

Vävdag

Vävdag i går. 12 st  var vi.

Band som ska pryda en västerndräkt.
Goda soppan som Anita bjöd på.
En "äldre" dam besökte oss i går, hon hade så mycket vackert med och visade.
En korg full med en massa olika tekniker.
Hennes svärmor hade gjort all detta.
Kolla den här spetsen, tunt tunt garn, broderad och virkad.
Det här var nog något examensarbete hon gjort.
En matta vi ska ha till försäljning. Vi har ju fått så mycket mattrasor att vi måste väva som sjutton!!!
Handduksväven jag börjat på nu.
Blir en löpare med svart inslag.
Jag avslutade dagen med att gå ut och äta med mitt härliga barnbarn Linnea och sen teater.

2 kommentarer:

  1. Trasmattor är så snyggt! Skulle vilja ha en soffa i köket med trasmattesits. Man kan göra annat av trasmattor oxå har jag kommit på. Katterna älskar nämligen att kloa på just trasmattor...

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint ni har gjort allihopa. Även broderierna. Jag har sett även ett sånt examenarbete på olika hålöämmar.Fina är det att kunna fålla med hålsöm på en tuskaftduk som man vävt. Ha en bra helg också. //MalinSj

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.