söndag 17 mars 2013

Solig helg

Soligt värre hela helgen.
Men ingen energi att gå ut och njuta av solen.
Gick ut en halvtimme i dag, försökte skotta av lite snö på altantaket men det gick inte så bra, det var mest is där.

Fikade inne i stället och fixade till en smaskig dessert.
Fick lite energi av den, tog fram min symaskin för att laga ett par jeans till barnbarnet, då passade jag på att kanta mattan som blev färdig i dec.
Det var det sista på varpen och resttrasor, duger väl som en dassmatta om inte annat.

Min tvättmaskin har låtit så illa länge, bara väntat att den skulle  skära ihop.
Nu har jag en ny!!
Energisnål, mer varv på centrifugen och mer kapacitet.
I morgon väntar promenad med mina arbetskompisar sen förr!!!

1 kommentar:

  1. Nu får det snart vara bra med is och snö. Förstår det som att man räknar med att det ska komma tre dm till till veckan, usch och fy

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.