fredag 17 juli 2015

Vemdalen

Hemma igen efter att vandrat i Vemdalen några dagar.
 
Vi kom dit i måndags, två väninnor och jag.
En av dom har stuga där.
Frukost första dagen innan vi gick ut.
Första turen gick till Varggransstugan.
Stenigt och varmt.
Härlig natur.
Monika och Lilian funderar vilken väg vi ska gå.
Dag två gick vi till samevistet.
Det blev varmt då också, tröjan åkte av.
Härligt när man ser så långt.
Det finns många leder att välja på.
Här var det tyvärr stängt, vi hade tänkt att gå in där.
Nu får jag vänta till september när jag åker till Val Gardena och vandrar med min dotter. Det blir härligt.

Angående mitt förra inlägg var det en fin artikel i Gefle Dagblad i torsdags av Ingrid Larsson om Johanna Faber.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.