söndag 24 maj 2015

Forsa vävdagar

I torsdags ställde vi färden till Forsa för att handla och titta på allt vackert som fanns på deras mässa.
Vi började med att fika vid vattnet, det var så lugnt och fint där, ingen blåst.
Mycket fina mönster ser man.
Kan få lite inspiration.
Linkläderna är så fina, men jag tror inte det är min stil!
Unicef-dockorna blev populära. Vi adopterade en.
Har tyvärr ingen bild på henne, hon fick följa en annan mamma hem.
Vävföreningen som håller till där hade en väldigt fin utställning.
 
I dag fick jag besök av en väninna, hon kom med presenter som hon gjort. Gröna ugglan skulle mitt barnbarnsbarn få.
Ljuslyktorna var till mig!
Har suttit och vävt, tyckte inte att mattan blev bra.
Då lade jag till en grön rand, genast mycket bättre.
Nu har jag fått till ännu en rand, är nöjd med mönstret!

2 kommentarer:

  1. Det är alltid så kul att träffa er. Nu ses vi till hösten, hoppas jag

    SvaraRadera
  2. Det var mycket fint där. :)
    Ser fint och komplicerat ut det du väver. Den ser stor ut också, eller bred kanske jag ska skriva, men man är alltid osäker när man ser bilder bara. Blir den klar till sommaren?

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.