onsdag 27 augusti 2014

Vävdag

Sista onsdagen i augusti, jag undrar vart den här månaden tagit vägen. Vävning med 13 väverskor.
Anita och Kerstin var till Mackmyra i söndags och växtfärgade. Blev lite reklam för oss. 
Lise-Britt varpar till en jullöpare.
Det är ju inte så långt dit...
Mona Å började på en matta i blått och grått.
Snygg!
Elsie kör med jeanstyg, det blir kraftigt och bra.
Berit O och jag drog på och solvade till en trasmattelöpare.
En liten lätthanterlig vävstol.

Vi har bestämt schemat för hösten:
Hemslöjdens dag 6 sep. kl. 11-15
Slöjdcafèer blir det 11 o 25 sep,
9 o 23 okt, 6 o 20 nov.
Handarbetsförsäljning 1 nov.
Pricka in dessa datum i almanackan!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.