lördag 28 juni 2014

Växtfärgning dag 3

Inte samma tur med vädret i dag. Regn, regn.
 
Men inga sura miner för det. Det finns ju kläder för alla väder.
Vi värmde oss med kaffe och kakor emellan skurarna.
Koschenill, är ju så härligt.
Garner på tork. Vi fick använda dansbanan till torkrum.
Stor visning!
Det är inte lätt att välja när det finns så mycket vackert!
 
Alla deltagare försöker att få plats under tak.
 
Jag tror alla blev nöjda med sina färger, annars kan man byta med varandra.

Det här är vad jag fick med mig hem.
Nu gäller det att hitta på vad det ska bli av allt garn,
sätta ihop färger, leta mönster.
Men det är ju kärt besvär!!

5 kommentarer:

  1. Hej, hur fick ni den knallgröna, tredje från höger sista bilden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett garn som vi färgade över. Det var gult förut, sen lade vi ner det i Indigo.

      Radera
  2. wunderbar eure farben! glückwunsch gruß wiebke

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket härligt garn.
    Jo du det är där i från mina rötter är. men jag är född i Sverige men kan prata slovenska. Det är jag väldigt glad över. Landet är helt underbart och jag är så glad över att mina nära och kära alltid vill följa med dit.

    Kram Antonija

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga färger ! Och vädret - om man har det roligt, så glömmer man det väl ... ?

    Många vävhälsningar

    Marianne

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.