onsdag 4 juni 2014

Vävdag och städning

Idag har vi först städat inför sommaruppehållet, sen hann vi väva också. Det går ju fort att få ordning när man är många. 12 st. var vi.
Mauds kantarellsoppa fick god åtgång.
 
Lin, lin och lin!
Vi har fått 3 lådor med lin, av en väninna till min dotter, som städat ur efter sin mamma. Vi blev väldigt glada för det en del är färdiga att väva av, en del måste vi göra något åt.

Härliga färger.
Obehandlat. vi kanske kan ha en kurs i linberedning!!
Evas duk blir så vacker, hon ändrade inslaget till grått, då syns färgerna mycket bättre. Lite diskretare.
Ingen vävdag utan bild på trasmatta.
En till!
Urklippt i dag. Färgen stämmer inte på bilden.
Samma väv. Den ljusa färgen ska vara gulgrön, nästan neon.

Min handduk växer snart halva gjord.
Nästa vecka är sista vävningen för i vår. Men det är inte så många som kommer då, skolavslutningen vill vi ju inte missa. Men vi träffas veckan efter midsommar på Hamrånge Hembygdsgård för växtfärgning i tre dagar.

1 kommentar:

  1. Hemstädning

    Få ett fräscht och rent hem med vår hemstädning. Bättre pris, bättre kvalitet och skonsamma rengöringsmedel. Hör av dig till oss

    Contact us *

    • Email - bokning@stadhjalpen.nu
    • Phone number - 0768553237

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.