lördag 14 juni 2014

Familjedag på Fyren

Vi medverkade på familjedagen i Norrsundet i dag.
Tyvärr kom det inte så många som vi hoppats.
Men vi visade upp oss och fick beröm för det vi gjort!

Vantar, mattor, handdukar och vårt växtfärgade garn fick plats på bordet.
Kerstins fina halssmycken var också med!

 
Kerstin är ju så oerhört kreativ och kan allt möjligt.
Här gör hon lövkorgar.
Enda stället det var kö till var matbordet.
Mat från olika länder, 50 kr- för en hel tallrik
var billigt. Jättegod mat, jag tyckte om alltihop.
Invandrare och asylsökande som lagat till det goda.

Denna fina lövkorg fick jag ta hem.
Tack så mycket Kerstin.
Nästa gång vi träffas är 26 juni, då är vi på Hamrånge hembygdsgård och växtfärgar garn!
Välkommen att kolla vad vi gör.
3 dagar är vi där.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.