onsdag 14 november 2012

Vävdag

Vävning som vanligt!
15 st var vi i dag. Inger S bjöd på en härlig tomatsoppa.



Handduken med inslag av svart.

 En bred duk i beige och brunt.
 Vi hade fått en varprumpa som var lite trasslig, fanns inget skäl, så Anita och Birgitta hade ett väldigt sjå att få nån ordning på den. Helny kom också och hjälpte till.
Men får man nåt till skänks så måste man försöka fixa till det!!
 Dagmar bobbinade garn från härvor. Sånt som också måste göras. Vi har en väldigt bra sammanhållning i vår grupp och hjälps åt med det mesta!!
När jag kom hade vi besök av Sture, han sov på min stol i köket! Om två dagar flyttar han. Tråkigt!!

3 kommentarer:

  1. Ja det är inte bara att väva heller. Nu har jag en vävstol i Uppsala som väntar på att få komma till mig. Sedan behöver jag hjälp, för jag tror inte jag fixar det själv sedan heller.
    Kattor är underbara

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg handduk, sådana skulle man kunna köpa i affärerna! Trist att ni blir katt-lösa sen, hoppas kissen kan komma och hälsa på fler gånger!

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fina saker ni gör. Vart skall Sture flytta????
    Kram Antonija

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.