söndag 4 november 2012

Kalas och slöjdförsäljning

I fredags var jag på 10-årskalas.
Mitt barnbarnsbarn fyllde år då.


 Här sitter han och lillsyrran och väntar otåligt på tårta.
 Äntligen kommer den. Men först ska vi ju plåta den också.
 
 Lillsyrran fick också ett paket, hårklämmor med rosa rosor på. Det blev hon glad för.
 Efter presentöppningen blev det trolleriföreställning.
Mycket applåder fick hon.
 I går lördag hade vi slöjdförsäljning i Hagsta skola.
Dockkläder fanns att köpa. Jättefina.
 Även snygga mössor. Jag köpte en i svart, grått och vitt.
Det kom mycket folk och besökte oss.
Vi har ju servering med hembakt bröd som är väldigt uppskattat.
Efter det åkte jag till kyrkogården och tände ljus för mina föräldrar och andra släktingar som inte finns längre.
Det är ju så vackert när det lyser överallt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.