onsdag 7 november 2012

Vävdag

Jag förstår inte vad veckorna tar vägen.
Nu blev det ju onsdag igen!
 Vi har dragit på två nya vävar idag.
En löpare i härliga färger.
 Det gäller att ha kraft i armarna när man ska hålla emot.
 Jag hoppas det syns att vi har roligt när vi jobbar.
 Lite trassligt innan allt löser sig.

Här kämpar jag med mattvarpen.


En trasmatta med svart varp blir det här.
Mattor är ju så roligt att väva tycker jag.
Några vävar blev urklippta också, men det visar jag i morgon.
Det kan ju bli för mycket av det goda!!!
I morgon har vi slöjdcafè:
Hagsta skola kl. 18-21 Välkomna.

1 kommentar:

  1. Det syns att ni har roligt i vävstugan. Ska bli roligt att se vad det blir av varparna.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.