onsdag 7 mars 2012

Vävdag


Promenad kl 7 på morgon ser det ut så här, solen lyser genom tallen.
Lite afrikastuk tycker jag.

En stund senare.
 Hopp om vår, hål i isen!
 Långa ben fick jag.
 Efter promenaden var det dags att gå och väva, i dag var det Kirstin som bjöd på god soppa med mycket grönsaker i.
Jag lånar foton från vävkursen som håller till hos oss.
Vi har ingen ny väv att visa.
Det här är en löpare eller om man vill en handduk
.
Här är en annan löpare.
Nästa vecka har vi nog fått igång flera vävar.

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som är ute och går 7 på morron. Jag är knappt kontaktbar då ;-)
    Fina bilder.
    Ha en fortsatt trevlig onsdagkväll!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kort du tagit. Men så morgontidig du är, ute på promenad innan 7. Då har jag normalt ätit min frukost och står och borstar tänderna, så du ser.
    Som vanligt är det en massa fina vävar på gång vid er. Delar ni eller väver var och en för sig själv?

    SvaraRadera
  3. Underbara morgonbilder och vilka fina löpare ni har satt upp.

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder och första väven fastnade jag för!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.