torsdag 1 mars 2012

Slöjdcafè


Vilken rolig kväll!!
Vi har haft slöjdcafè och lärt oss sy necessärer i lappteknik.
Min dotter Monika har varit vår lärare.
 Här jobbas det flitigt.
Eva-Lena, Ulla-Britt och Kerstin.
 Eva-Lenas necessär blev så vacker, hon hade ett sidentyg från Kina.
 Mönstret fanns i denna bok.

Den här åstadkom jag, den är inte riktigt färdig.
Jag hann inte med, jag pratade för mycket!!!
Men ska nog klara av att göra den klar utan lärare.
Tack alla som kom!
Vi gör om det den 29.e mars.


5 kommentarer:

  1. Fantastisk rolig kväll,med mycket nya ideer

    SvaraRadera
  2. verkar lite krångligt tycker jag :-) men säkert roligt när man väl lärt sej hur det ska gå till.

    SvaraRadera
  3. Tack för i går det var inspirerande och jag vill sy flera i olika tyger och modeller.

    SvaraRadera
  4. Vad kul och snyggt blir det ju också

    SvaraRadera
  5. Tack för en jättetrevlig kväll. Roligt att få inspiration till nya handarbeten. Kommer gärna nästa gång. Hälsningar Anna-Marie i Sandviken

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.