lördag 11 februari 2012

Revy i Alfta

PRO hade bussresa till Alfta i dag.


Vi stannade och åt på ett ställe som hette Church Lake, buffè med många goda rätter och ett dessertbord där det fanns så mycket gott.

Många modellbilar fanns det i montrar.

Sen fortsatte vi fram till revylokalen i Viksjöfors, där vi fick se revyn "Trådlöst men tilltrasslat" med Alftas Byaspex.

Monika på väg in i lokalen.
Hon var så fin i klänning dagen till ära!


Lotter fick man köpa av denna snygga man.

Svårt att fota när man sitter en bit ifrån.

Här är några av artisterna när dom stod i foajen och sa adjö till oss.
En trevlig dag med många skratt blev det.

1 kommentar:

  1. Det där lät trevligt. Sen är det ju så skönt att få slippa laga mat och få smaka nått man inte lagar själv.
    Du undrade vad tottspunnet var. Det är garn som är spunnet utan att vara kardat innan. Man behåller lockarna på det sättet. Har kollat runt lite på nätet och priset för en härva är ju skyhög, 275 kr för 100 gram. Så jag är lyckligt lottad som fått några härvor av min spinnare, mössan däremot var till henne eftersom det var första gången hon spunnit med färgat garn och ville just ha en sådan sjal och började prata om en mössa till. Jag vet ju inte hur mycket garn det går åt och eftersom det inte finns mer vågade jag inte göra nått annat än en sotarmössa.
    Ha en fin söndag

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.