lördag 20 augusti 2011

Kolmården


Vi har varit på kolmården 2 dagar, med son och sonson. Bodde på ett jättemysigt hotell som hette Skogsviken.
Det rum som jag och maken fick gick helt i vitt. Väldigt romantiskt.
(Där skulle du ha trivts Lavendel & Lantliv)
Killarnas rum var mörkare med engelskt tema, jaktmotiv och hundar på väggarna.
Det var massor med småsaker uppställda lite här och där.
Det var jättefint väder första dagen, vi kvar till dom stängde, tyckte ändå inte att vi hann med så mycket.
Vi hann se tigrar, lejon, vildhundar, myskoxar och mycket mera.
Det fanns ju karuseller också, Linus och hans pappa tyckte absolut att jag skulle åka den "lilla" berg och dalbanan med Linus, så då gjorde jag det. Den var inte så liten när man åkte tyckte jag.
Sen åkte vi till hotellet och gjorde oss i ordning för att gå ut och äta. Vi hittade ett ställe vid vattnet där det var mysigt.
Linus klättrade efter strandkanten där så han halkade ner i vattnet med både strumpor, skor och byxben.
Men det var ju varmt så han kunde gå barfota. Byxorna torkade snart.




Dag 2 Linus hittade några små kompisar som han fick klappa.
Kl. 13  började det regna. Delfinerna som var inomhus gick ju bra att titta på, men vi skulle åka i gondolerna på Safari. Var inte lika kul i hällregn som om det varit sol. Vi trodde ju att det var inglasat alltihop men det var det inte. Vi var en aning blöta när vi klev av.
Vi åkte en annan väg hem i hällregnet. Stannade i Katrineholm och fikade. Köpte korv på ett annat ställe.
Skönt att komma hem och plocka upp sina blöta kläder.
Det var trevliga dagar trots det blöta slutet.


3 kommentarer:

  1. Ja jag skulle verkligen trivas där, det såg jättefint ut. Synd att regnade på er när ni var på en sån fin utflykt.

    SvaraRadera
  2. Hädelserika och trevliga dagar kan jag förstå.Dottern har också bott på hotell och fotat vita sängar,inte nog med att dom var ny bäddade varje dag handdukana var formade till svanar på sängen alla dagar

    SvaraRadera
  3. Åh så synd att ni fick dåligt väder andra dagen. Men det var ju smart att vara där två dagar. När jag var där med Claudia var vi först in och sist ut och som du skrev, man hinner ändå inte med allt på en dag.
    Fint hotellrum ni fick, riktigt romantiskt faktiskt.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.