onsdag 8 december 2010

Vävdag igen

Ännu en vecka har gått. I dag har vi dragit på tre nya vävar !! En trasmattelöpare (den ska jag försöka att få väva på, jag har alltid haft nåt annat på gång när vi haft en sådan.) en panelgardin och en julduk, den satsar vi på till nästa jul. Vi ska vara med på Julmarknad på Hembygdsgården på lördag så Helny har gjort en massa fina krukor med ljus och ris i.Vi är lite ängsliga att det ska bli för kallt att stå ute, men vi går väl hem om det blir allt för kallt.
 Birgitta hade soppa i dag, den var jättegod. Det är ju så gott med varm soppa när det är kallt. En mjuk kaka med saffran i fick vi till kaffet så det kändes lite juligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.