torsdag 23 december 2010

Äntligen kan jag elda!!!

Nu har vi äntligen fått vår braskamin inmonterad.  Det var inte så trevligt i lördags när muraren var här och slog sönder muren så cement och tegelstenar flög, men nu har vi fått bort det mesta dammet, lite ligger väl kvar på gömda ställen. Det blev mera jobb än vad vi trodde för det var ett spjäll son var inmurat sen tidigare därför måsta muren slås sönder lite till. I dag har vi fått elda lite försiktigt och det gick bra. Luktar lite men det ska försvinna efter nån brasa. Det är så rogivande med eld.
I dag har jag gjort Jansons frestelse och köttbullar så nu kan jag utfodra mina barn och barnbarn i morgon.

God Jul

2 kommentarer:

  1. Men vad mysigt det ser ut, i dessa tider behöver man nog en kamin som håller värmen.
    Hade gott och god fortsättning
    önskar Vävarfinken Mia

    SvaraRadera
  2. Jaha det här var en överraskning som heter duga. Det här har ingen berättat för mej. Är det en hemlis kanske? Kram dottern Monica

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.